| LIS LEEFT PERSOONLIJK | Laten we slingers ophangen en het leven vieren!

© lisleeft


"Laten we slingers ophangen en het leven vieren,  want mijlpalen zijn er om slingers op te hangen!" 

Happy birthday to me!
Vandaag mag ik al 23 jaar van dit mooie leven genieten, 
en ja echt waar ook met hersenletsel kan je gewoon nog intens genieten!

Sinds mijn scooter ongeluk 5 jaar geleden ben ik me er steeds meer van bewust hoe snel het leven voorbij kan zijn. Mijn nek had maar even de verkeerde kant op moeten klappen en ik had er niet meer geweest. Thank god! Dankbaar dat ondanks de intens moeilijke periode, het harde werken, het knokken voor je zo goed mogelijke leventje, dat ik dit toch allemaal maar even mooi na kan vertellen.

Dan wel te verstaan met hersenletsel, alleen hebben deze 5 jaar mij sterker gemaakt dan ooit. De manier van denken en kijken naar de wereld is toch een stukje anders als je zelf bijna een dood-ervaring hebt meegemaakt. De kleine dingen die er vroeger niet zo toe deden, alle van zelf sprekende gewoontes die je dag in dag uit doet, is helemaal niet zo vanzelfsprekend als je denkt.

Wees dankbaar voor wat je nog kunt, wat het leven je nog te bieden heeft, en vooral dat je er nog mag zijn! 
Het leven is veel te mooi om bij de pakken neer te gaan zitten, om in een hoekje te balen dat je hersenletsel hebt, of het niet gaat zoals jij had gewild. Tuurlijk! Het is intens lastig! En je mag best wel even een keer een rot dag hebben. 

Maar bedenk dan altijd je leeft niet een keer, maar je leeft elke dag!
Je bent sterk, je leeft met nah, maar jij! Jij bent meer dan alleen je nah!


Geniet, dans, huil, lach, voel het geluk, voel je vrij en doe vooral alles waar je blij van word. Het leven is veel te mooi om er niet van te houden.

"Wees dankbaar voor wat je nog kunt, en wat het leven je te bieden heeft"
Geen opmerkingen:
Een reactie posten