| UITGELICHT | Hersenz special: Vermoeidheid


Vermoeidheid na hersenletsel is één van de meest voorkomende klachten. Maar liefst 57 procent van de mensen die getroffen is hersenletsel kampt drie jaar na het letsel nog steeds met vermoeidheidsklachten (Scheepers, 2006). Vermoeidheid na hersenletsel is een ‘dubbele handicap'. Mensen met hersenletsel zeggen vaak: ‘Ik ben zo moe’. ‘Er komt niet veel uit mijn handen’. ‘De ene dag kan ik veel, de andere dag ben ik uitgeput’. ‘Vroeger kon ik makkelijk hele dagen werken en nog energie overhouden. Nu haal ik net twee uur per dag en daar moet ik nog van bijkomen.’ Wat is nou eigenlijk vermoeidheid?
En wat zijn de oorzaken?
En hoe kan je het best met je vermoeidheid omgaan?

Lees alles over vermoeidheid 
na hersenletsel in deze specialHersenz special Vermoeidheid




Bron: Hersenz



Geen opmerkingen:
Een reactie posten