| MOEDERS&NAH | De leukste prikkel


Geschreven door: Sjanie's blog

"De leukste prikkel"
Daar attendeerde één van mijn NAH collega’s me op. 
Ik had een foto van Lina geplaatst op Facebook en zijn reactie was: 
“dat is nog eens een prikkel….maar wel een hele leuke!” 
Ik moest er hardop om lachen en moest hier ineens aan denken. 
Het zat in mijn achterhoofd, want zijn reactie op de foto is al van een paar weken geleden. 

Het is leuk! Het is leuk met Lina, ze is een (meestal) vrolijk kind, het is een lekker kind, 
maar soms ook pittige tante. 



 Of we al ritme hebben? 
Nee….soms denken we dat maar dan is de andere dag het ritme ver te zoeken. 
Dat geeft niet, ieder zijn eigen tempo en ik geloof ook dat dit geldt voor alle pasgeborenen.
Alhoewel ik al zo vaak heb gehoord de afgelopen weken, dat het bij “hun kind” anders was. 
Dat hun baby de hele nacht door sliep … nou onze baby niet! 

Prikkels? Ja! Sowieso, maar vaak hele leuke prikkels, 
prikkels waar ik energie van krijg en soms ook echt overprikkeld. 
Het plannen van kraamvisite, is veel, best veel. 
Ieder weekend staan er minstens 2 a 3 bezoekjes tot half mei. 




 Quality time
Ik snak er naar om een weekend niets te hebben, een weekend voor onszelf, 
een weekend waar we erop uit kunnen gaan met z’n drietjes. 
Even wat anders! Een andere omgeving, even eruit maar dat lukt vaak niet, 
maar we hebben in ieder geval één dag, 2de Paasdag, even quality time, manlief, Lina en ik. 

Doordeweeks, in de avond, ploffen manlief en ik samen op de bank, de dag voorbij, 
Lina gewassen & gestreken in bed en genieten we even van het “niets doen.” 
Kort daarna zeg ik en zelfs manlief tegenwoordig: “zullen we naar bed gaan?” 
Het wordt overigens wel later, in de eerste weken lagen we tegelijk met Lina. 

De leukste prikkel, dat is ze! 
We hebben van de week controle gehad bij de gynaecoloog en zij zei tegen Lina: 

“je boft maar in welk nest je terecht bent gekomen!”


Die kwam aan….mooie & lieve woorden, tegen onze leukste prikkel. 
Geen opmerkingen:
Een reactie posten