| TIPS&TRICS | Help! Mijn concentratie gaat er vandoor.


© lisleeft




Focus focus, oke blijven luisteren naar het gesprek.. Wat zeiden ze nou ook alweer? Wat hangt die lamp vreemd zeg, ik moet niet vergeten om straks dit bij de winkel te halen. Lis, focus! .. Wat heeft die man eigenlijk een vreemde blouse aan, zou hij die zelf uitgezocht hebben of had zijn vrouw een slecht humeur vanochtend? Shit..

• Oké brein,
jij wilt.. de concentratie
is ver te zoeken •



Sinds mijn hersenletsel gaat concentreren nou niet echt meer van zelf sprekend. Mocht ik een goede dag hebben kan ik best goed naar een gesprek luisteren, tot een bepaalde hoogte. Het moet niet te lang duren of ik dwaal af naar mijn eigen gedachtes en wereldje.

Toch verdomd lastig zo.. Dat je brein telkens zijn eigen zinnetje doordrijft en lekker in zijn eigen wereldje wilt vertoeven. Maar dit is niet altijd handig.
Hoe kan dit beter, hoe kan ik mijn bagger concentratie verbeteren? 
De oplossing is er! (tenminste, voor mij helpt het super!)

Ik ben altijd miep wriemel. Als ik me ergens op concentreer of in een belangrijk gesprek ben, heb ik gemerkt (en de andere om mij heen) dat ik altijd iets in mijn handen moet hebben om te wriemelen. Al is het het puntje van mijn sjaal, een dopje van een pen, maakt niet uit. 
Hier moet iets op te vinden zijn dacht ik. 

Na een zoektochtje op internet vond ik het, de Tangle. Haleluja!  Wat een uitkomst.


Dit vreemde uitziende hulpmiddel zorgt er voor om je beter te laten concentreren en te ontspannen. Dit komt omdat de Tangle een therapeutische werking heeft. Het helpt je aandacht nogal af te leiden van alle andere prikkels om je heen, en zorgt er daardoor voor dat je concentratie word verbeterd.


© lisleeft
Als je met beide handen gaat “Tangelen” zorgt dat ervoor dat je beiden hersenhelften worden geactiveerd.

De tangle heb je in allerlei soorten en maten, je kan ze open klikken en mixen met elkaar. Doordat het aan allebei de uiteindes aan elkaar zit, heeft het geen einde. Hierdoor kan je zoveel er mee rond draaien en wriemelen als je zelf wilt zonder dat hij vast zit of in de knoop gaat.


Zelf heb ik hier onwijs fijne ervaringen mee, mocht ik in een stressvolle situatie zitten of ik heb een belangrijk gesprek, ik heb de Tangle altijd bij me! Misschien werkt het ook wel voor jou.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten