| TIPS&TRICS | De NAH survival kit

© lisleeft


Waar je voorheen geen eens aan dacht, over wat je allemaal mee moet nemen als je uit huis gaat, is als je nah hebt toch even een ander verhaal.

Als je overgevoelig bent voor prikkels, licht en geluid, is het handig om jezelf een beetje voor de buitenwereld te beschermen. Hier een paar handige middeltjes die voor mede nah-ers een musthave zijn voor in je tas!

Oordoppen
Geluiden van de trein, het omroepen op het perron of het krijsende kind in de supermarkt.. Je voelt de frustratie en het diep indringen van het geluid nu je het leest al toch?
Je kan jezelf er voor beschermen! Zorg dat je altijd je (op maat gemaakte) oordopjes in je tas hebt. Mochten de geluiden je even te veel worden, doe ze in en al het geluid van je omgeving word gedempt. Rust!

Zonnebril
Hier is hij weer.. De zonnebril! Sommige lichten in winkels of de zon en het felle licht buiten kunnen erg schrijnend en vermoeiend zijn. Zorg voor een fijne zonnebril in je tas of doe hem alvast op voordat je weg gaat. Dan heb je de zonnebril alvast op mocht het licht te veel zijn. Beter voorkomen dan te laat zijn!

Horloge
Zo’n chaoot dat ik nogal ben, ben ik ook met de tijd. Mijn telefoon laat mij nogal eens in de steek, en omdat mijn tijdsbesef nogal aan de baggere kant is na mijn ongeluk, is het altijd fijn om een klok bij je te hebben zodat je toch een beetje in kan schatten hoeveel tijd je nog hebt.

Notitieboekje
Shit! Dit moet ik niet vergeten, oke herhalen herhalen niet vergeten blijven onthouden.. Ehm wat was het ook alweer? Heb jij ook zo’n geheugen als een vergiet net als mij? dan is een pen en een notitieblokje niet verkeerd om bij je te houden. Schieten er dingen in je hoofd die je echt niet mag vergeten, schrijf het op! Maak het jezelf niet moeilijker dan het hoeft te zijn.

Met deze survivalkit kom jij je middagje weg wel door! 
Hebben jullie nog spullen die je echt niet kan missen in je tas?

Geen opmerkingen:
Een reactie posten