| TIPS/TRICS | Kijk anders naar je restverschijnselen

© Lis leeft

Geschreven door: Lobke burgers

Sinds kort ben ik mijn restverschijnselen anders gaan bekijken. Iemand liet mij een andere manier van benaderen inzien. En dat wil ik met jullie delen.
De  
 staat voor hoe je het ziet/of zag, de  +  staat voor hoe je het nu kan bekijken

- Zijwaarts kijken (vanuit lopen of auto) kan ik niet meer, ik baal dat ik tijdens de ritten niets meer van de omgeving kan zien.
-
+ Ik moet het pad voor mij blijven volgen. Vooruit blijven kijken.
Wat op mijn pad komt, komt op mijn pad om van te leren. Ik moet me niet laten afleiden.


Achterom kijken maakt mij duizelig en wankel op mijn benen.
-
+ Laat het verleden achter je. Je bent hier en nu, met de toekomst voor je. Kijk vooruit!


Ik kan niet meer tegen patronen.
-
+ Ik mag (en moet) oude patronen, die mij niet meer dienen, doorbreken.


Soms kan ik niet meer zien of horen, dan is alle input teveel. Ik moet dan geblinddoekt en met gehoorbeschermers op in bed. Ik voel me dan alleen.
-
+ Soms zegt mijn lichaam dat ik genoeg naar anderen heb geluisterd en teveel naar buiten heb gekeken. Ik mag nu bij mezelf zijn en luisteren wat mijn lichaam en geest mij vertellen. Even uitrusten.


Ik moet vaak rustig aan doen. Vroeger kon ik alles wat ik bedacht.
-
+ Het is tijd om niet meer te vluchten in werk en uitgaan of tv voor mijn angsten of verdriet/ oud zeer.
Ik mag even stilstaan om te voelen.


- Ik word vaak boos als mensen mij pushen meer te doen of het sneller te doen, dan ik kan.
Ik voel me dan minder dan de anderen, ben teleurgesteld dat ik dit niet meer kan.
Ik schaam me dat ik zo boos werd.
-
+ Het is tijd om mezelf sterk te maken, niemand bepaalt mijn tempo behalve ik.
Het is tijd om nee te leren zeggen. Een nee tegen een ander is een ja tegen mezelf
Geen opmerkingen:
Een reactie posten