| ERVARINGSVERHALEN | De illusie die controle heet

© Lis leeft
Geschreven door: Karin Weidekamp

NAH gaat voor mij over los laten. Over het ontdekken van de illusie die controle heet. Steeds weer een stapje dieper gaan naar een kern die groter is, dan wie ik was voor of na het ongeluk. Over het opnieuw vinden van geluk. Over dat wat niet zit in de buitenkant, maar veel meer gaat over dat wat van binnen leeft. Het ok zijn met m'n niet-perfecte zelf.


  Het gelukkigste meisje op aarde
Het was januari 2015 toen mijn man en ik van achteren aangereden werden.
We woonden net samen en onze bruiloft stond gepland. En we waren zwanger! 
Ik voelde mij het gelukkigste meisje op aarde. Maar bam zeg, die klap kwam harder aan dan verwacht! Evenals de gevolgen helaas.. Whiplash en NAH. 
Kort na het ongeluk verloren we ons 'boontje' bij 10 weken zwangerschap.


  Loslaten is actie
En toen was daar ineens de vraag: Loslaten hoe doe je dat? Loslaten van continu zeurende pijn, 
van gezondheid, van de administratie en de huishoudelijke taken. Loslaten van werk, van niet-meer-voedende contacten, van m'n droom om moeder te zijn en nog talrijke andere dromen. 
Het antwoord bleek simpeler dan gedacht: Door het te doen. Loslaten is actie. 

Steeds weer angsten aangaan, doorheen gaan, huilen, nog meer huilen, vallen en weer opstaan, doorgaan. Steeds minder ja-maars, minder discussies en meer eigenwaarde. Steeds meer nieuwe Karin ipv de oude... Ik had geen keus. Het leven had dit voor mij zo besloten en ik moest en moet mee. 


  Ander mens
Enorm veel heb ik losgelaten en ik werd er naar verloop van tijd steeds beter in. Ik bleek het te kunnen. Dat gaf kracht. Ik ben er nog. Sterker dan ooit. Maar wel met NAH en ja, dat blijft enorm klote... 

De nieuwe Karin is een ander mens. Natuurlijk niet echt, maar toch ook wel. Wijzer, rustiger, tevredener met weinig. En dat is heel wat waard. Ik ben er nog niet, maar met dit pakketje mij, 
ga ik hoopvol de toekomst in. En dan zie ik wel hoe het leven loopt.. Want ik weet nu: 


" controle is en blijft een illusie. "

Geen opmerkingen:
Een reactie posten