| OUDERSCHAP&NAH | Oppas dag


Geschreven door: Sjanie's blog

Zo trots als een aap
Heb jij dat nooit? Dat je zo trots ben als een aap met zeven lullen? Nee?! Nou ik wel! Ben trots op ons, op ons gezinnetje, op mijn mannetje, op onze lieve dochter en ook op mezelf. We doen het mooi maar. Moet ook wel zeggen dat we best een “makkelijk” kind hebben. Zij slaapt sinds 2 nachten door, hoe lekker! Laatste flesje gaat erin om 2230 uur en rond 7 uur meldt mevrouwtje zich weer.
Wat een luxe .. wat een luxe om afgekeurd te zijn, alhoewel ik bedoel niet “luxe, luxe” want leuk is het niet. Arbeidsongeschikt = 100% betekent genieten van onze dochter = 100%. Dat is luxe! Hoeveel moeders brengen hun kinderen niet naar het kinderdagverblijf of naar opa & oma voor een dag of 3. Het moet niet, het moet niet bij ons en toch gaat zij 1 dag in de week naar opa & oma.


Waarom? Je bent toch gewoon thuis? Juist .. ik ben gewoon thuis, niet voor niets. Tevens is het een win – win situatie. Ik heb een hele goede band gehad met mijn oma en dat wens ik Lina ook toe. 



Bij allebei de opa’s & oma’s! En tsja, dan ben je een dagje alleen thuis, het is stil, maar ook lekker. Wat ga ik doen? Netflix-en? Bloggen? Mm .. dinsdag is de oppas dag en ben de hele dag bezig geweest. Voorkoken, Lina haar kledingkast uitgezocht, gewassen, gestreken … mmmm … nu vraag ik me af waarom? Manlief vroeg gisteren “heb je ook nog wat voor jezelf gedaan?”
Een terechte vraag, natuurlijk geeft een opgeruimd huis mij een goed gevoel en geeft me rust, maar of ik nou echt mijn rust heb gepakt? Nee! Het is bij mij vaak alles of niets, zit in mijn karakter en kan er normaal aardig mee dealen. Gisteren was het alles, dus de volgende oppas dag maar een beetje balans zoeken. Ons kleine moppie slaapt door en deze grote mop kon moeilijk haar slaap vatten vannacht en gisteren. Terug, terug naar de basis. We zijn vliegensvlug op de markt geweest en vandaag houden we het lekker rustig.
Lina zit naast me, ik kijk naar haar .. wat een mooi mensje, wat een persoonlijkheid al, wat een lekker kind. Ik geniet, dat ga ik doen, extra genieten van ons meisje vandaag. De rest kan me gestolen worden .. of nee … de rest is al klaar!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten